Saknade vän

Det har hänt saker som ibland är svåra att prata om eller skriva om.
Det senare alternativet är lättare...
För då ser ingen sorgen i mitt hjärta....
 
Våran älskade Big fick somna in den 4 aug i år...
 
 
 
Han fick en cancer form som de kallade fingerform som satt i bringan..
Den växte enormt fort och jag kunde vägen till ultuna i sömnen..
De gjorde allt de kunde men den kunde inte opereras...
Fast månaderna har gått så blir jag ledsen när jag skriver detta..
Han var min bästa vän och nej
Just nu vill jag inte ha någon annan hund...
 
Han fick somna in på gräsmattan hemma....
 
 
 
 
Big i raggarbilen
 
Man tror man har många år på sig och man förstår inte tomheten som blir..
Så ta hand om era fyrbenta ,njut och när de gör hyss skäll inte för mycket
Ni kommer sakna hyssen...
Hans koppel och halsband hänger på sin krok där får det hänga....
Kram till er alla
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Varm kram till er...sorgen och saknaden är lika stor efter en fyrfotavän som en tvåbent...det är/har varit en älskad familjemedlem i många år..sorgen kan gå över, men saknaden finns alltid!

2012-12-11 @ 18:29:08
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: soffie

sänder en kram i er sorg usch så jobbigt å tomt för er. men nu får Big springa i hundarnas himmel utan att vara sjuk, kramen

2012-12-12 @ 20:40:23
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Gabi

Oj... det var sorgligt, han var jättefin. Jag hade en stor hund som dog av ålderdom när hon var 14. Det var väldigt länge sen men ändå minns jag henne väldigt livligt än i dag. Hundar blir ens bästa vänner och älskar en villkorslöst. Självklart blir det ett stort tomt hål efter dem.

2012-12-13 @ 21:27:52
Postat av: anders

Oj va jobbigt att bli påmind om den trogne följeslagaren som jag miste vid skilsmässan och sedan fick höra att den blivit avlivad utan sjukdom, nä det går inte att glömma de fyrbenta man haft, inte ens de jobbiga - kanske kan kallas djurkärlek. Just nu längtar jag efter en katt men bor inte så att jag kan ha en boendes på andra våningen. Tänk själv att hoppa in i korgen och bli upp hissad om nu husse tittar ned då jag vill in, mätt på råttor. Husse måste instalera ett larm när jag hoppar in i korgen.......Ha det gott allihopa och en god jul och ett gott nytt år

Svar: Till anders..klart det kallas djurkärlek..tråkigt att höra om din hund..håller tummarna att du kan få en katt så småningom..ha en god jul och ett gott nytt år...
Nilla

2012-12-14 @ 09:09:14
Postat av: JUNITJEJ

Jag blir ledsen bara av att läsa detta. En stor styrkekram till dig! Att mista sin älskade vovve är jobbigt. Vi hade en berner sennen som vi fick avliva, då han fick cancer i benet.Nu har vi en annan hund, som redan har hunnit bli 7 år. jag hoppas att han får leva länge!

2012-12-25 @ 19:53:18
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Tess- en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn

:'( Stor kram!

2013-01-09 @ 09:15:26
URL: http://motherwomanwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback