Jo dålig uppdatering- nu följer....

Några dagars berättelser.....

Fredagen drog jag till vårdcentralen där de  tog 16 prover för att utsluta mycke som kan vara orsak till yrsel...
Jag har haft ett högt blodtryck men nu när jag tränar jämt och ständigt så har kroppen dragit ner det till en normal nivå och det är inte min kropp van vid så jag tror att snurrigheten beror på grund av det plus att mitt jobb är ganska stressigt....så vi får se vad alla dessa tester visar kan ju inte låta bli att vara nervös...

Efter jobbet åkte jag upp till stallet och  i ett rasande tempo klädde på hästen .
Infann mej i god tid hos min tränare....
Det gick helt ok....fick jätte mycket beröm på sitsen och travarbetet övergångarna går kanon ,han går i perfekt form arbetar bra med baken,skänkelvikningarna går som en smäck kul vi har tragglat ett tag..spårar kanon allt bra förutom....galopp arbetet han blir en bulldozer ..men jag ska ta med gramhan tygel till nästa gång men endast använda den i galoppen ,jag är nöjd för det har gått framåt för två månader kunde han inte göra en snygg halt utan att dra upp skallen nu rids han ordentligt och konsekvent....kul kul

Hem och tog en baccardi  brezzer vattenmelon mums

Lördagen var lugn jag och ungarna planterade perenner och andra vanlig ettåriga växter..Njöt av ledigheten.
På kvällen åkte jag och lillkillen upp till stallet ..Mockade och gjorde hästen fin inför söndagens bravader...

Tidig Söndags morgon Nilla smyger upp och piper iväg...jag och P drar iväg till Åkersberga skånsta ryttare hade tävling.
De hoppade två klasser 1,10 + 1,20 första klassen gick inge vidare han var seg...inget driv alls..
Inför andra klassen hoppade jag upp för p måste gå banan ,hon startade först.Skit snygg ryttare (jag ) i jeans och träskor ha ha
Drog fram han i reaktions ridning ,jag saknade hans driv men men det lilla hjärtat gick bra mycket bättre än första klassen..tyvärr inga placeringar men en bra insats..lärorikt

Väl hemma stack vi till klubben och hade våran söndags grillning mysigt...
Nu är Buicken ute ...startade inte som en katt utan fick ha hjälp av en cheva ha ha ...

Det var ett kort sammandrag av min helg...hoppas att ni har haft det bra i helgen....


Kommentarer
Postat av: soffie

Låter som en bra helg,hoppas alla prover va bra fast att du kan få reda på orsaken till din yrsel,guuu va obehagligt det måste va!

Må så gott

2008-05-25 @ 22:24:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ann

Morning! Hoppas du slipper vänta så länge på provsvaren!

Japp jag och rosa! Är en livslång kärlek:))

2008-05-26 @ 05:02:45
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Titti

Hoppas provsvaren är ok och att det räcker med att du drar ner lite på tempot!?

Ha en bra vecka!

2008-05-26 @ 07:00:31
Postat av: Mia

Oj, vad du hunnit med mycket! :-)

2008-05-26 @ 07:56:46
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Yrsel, ja, men du kanske ska dra ner på tempot lite. Kroppen säger i från på många olika sett. Sköt om dej och ha det bra.

/P

2008-05-26 @ 09:48:49
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Myra

Här har du en som alltid ligger lågt vad gäller blodtryck. Jag vet precis hur den där jäkla yrseln sätter in. I tid och otid. Hoppas de kan hjälpa dig att få ordning på det.



Och heja, heja, vad kul att det går så bra med pålle. :)

2008-05-26 @ 11:09:35
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack snygging:))

2008-05-26 @ 13:27:49
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback