Och så blev det

Japp en sen uppdatering..

Träningen gick väl bra,mycket som jag behöver jobba på....
Sånt känns både bra och dåligt..
Nu vet jag att vissa saker har Pernilla problem med oxå när det gäller ridningen ,och det känns skönt att Marselle går dåligt på samma sätt så att allt inte är mitt fel..
Pust det låter kanske kryptiskt men jag orkar inte gå in på fackspråk och detaler just nu ..klockan är mycket.

Kom hem fick ett samtal av min gode vän Jennie som har fått ta hand om tre vanvårdade hundar...
Helt plötsligt blev de fyra,många samtal så fick jag tag i en annan kompis vars mamma vill ha hund.
Bladade över till jennie och tittade på hundne förlåt sa jag hund.
Det går inte med ord beskriva denna lilla svartvita sak.

Jätterädd sa jennie hon kommer inte fram .
Jag satt mej på golvet inte vips men efter ett litet tag så hade jag en lite typ 4 kg hund i knäet.

Jag är van vid en 50 kg koloss väldigt märklig upplevelse...
Lilla Lisa som hon heter var hos mej de två timmarna jag var där,hon mår inte bra men ändå en väldigt modig och sund liten hund.
Med fruktansvärda tovor,snedvridna tassar pga tovor och felställda klor....
Fy fy jag är så illamående nu för när ett djur mår dåligt så .......

Traumat blev när jag skulle gå,lillskuggan följde med mej ..Min vän tittade på mej och sa du vet Nilla djur väljer ju.
Men jag har en hanhund och detta var en tös,plus att jag lovat bort henne men helt spontant vill jag ta med henne hem...

Det var jobbigt att gå hem 
Det här blev en lång harang och ni som orkade att läsa ger jag en stor kram till....

Over and out 

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Morning!

2008-02-02 @ 06:36:03
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: ejmis

Det går att ha både hanhund och tik... ;)

2008-02-02 @ 08:07:34
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Här är en till som säger att tik och hane går helt OK!

2008-02-02 @ 09:08:55
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Mia

Stackars lilla krabat...jag har lite svårt att förstå att folk missköter sina djur men man läser titt som tätt om det ju..

2008-02-02 @ 11:19:49
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback