Torsdag snart fredag....

Vaknar på morgonen och ser att vi har fått lappmögel på gräsmattorna....
Nu när vi är i Mars och vi har inte haft mer än 5 dagar snö på hela den sk. vintern så kan jag tycka att det är försent med snö nu....
Fast hunden blev lycklig..
Idag har jag en fullspäckad dag trodde det skulle vara lugnt men hoppsan vad jag har bokat in saker...
FÖRTRÄNGNING tror jag att det kallas....

Lång dag för mej slutar 19,00 ¨så några inlägg ska jag väl hinna med!!
Ibland känns det som jag har inte ens har tid att blogga...
Det som är så roligt..........


Sari och jag ska iväg och hitta ett kort på en traktor till hennes systerson som bor i finland...
Han har beställt av henne så när hon kommer vågar hon åka dit utan ett traktorkort he he

BARN ÄR HÄRLIGA 


image159

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Lappmögel, ha, ha det var ett nytt ord för mig:-)
Nä det vill vi verkligen inte ha nu, men här kom oxså något lustigt i går.. vita hårda klumpar från himlen.. varade bara i någon minut, men det är väl så att det ska komma ner det som ska komma innan vi ser en riktig VÅR. Ha de fint kram

2008-03-06 @ 08:59:30
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Gabriella

Naha, sa bra ar jag absolut inte att jag visste allt det dar med gang mellan tygel & skankel etc. - sa tack for informationen! Det forklarar faktiskt en del moment vi har fatt trana pa (som tex. tempookningar, halt-galopp) Mitt problem ar att jag inte har en "permanent" hast som jag alltid rider pa (fast det blir for det mesta Donald), for jag ar fortfarande bara en ridskoleelev. Min (underbara) tranare har papekat att det faktiskt ar lattare att trana upp div. moment pa en egen hast - men eftersom jag fortfarande gar i tankar pa att skaffa bade hund och babis nangang snart vet jag att jag inte riktigt hade hunnit med att investera all nodvandig tid. Sen har jag alla mina jobbresor... Men min ridkompis och jag har tankt att vi nangang, om nagra ar kanske, kunde dela pa en hast i alla fall. Men fram till dess forblir vi glada amatorer!
1.76 ar verkligen inte illa! Jag som tycker Donald ar sa stor - men han ar nog en del centimeter kortare (jag tror han ar strax over 1.70).
"Lappmogel" var forresten ett kul ord - jag har aldrig hort det forut!

2008-03-06 @ 10:37:27
URL: http://ibag.blogg.se
Postat av: britten

lappmögel ? det hade jag aldrig hört förut..

Ha det jättebra i dag

kram

2008-03-06 @ 11:24:52
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Helen

Jaha då lärde man sig ngt nytt idag :) Lappmögel.
Snö ja det fick vi här oxå trots att man tycker att den borde hålla sig borta nu.Från -2 till +9 på ett par timmar.
Ja visst är det roigt att blogga :)
Ha de gott

2008-03-06 @ 15:26:50
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Mia

Det var länge sen jag hörde ordet lappmögel! *S*
Inte sen jag bodde i Västerbotten faktiskt...
Bloggen är fixad nu!

2008-03-06 @ 17:07:15
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Lappmögel var ett nytt uttryck för mig =)

2008-03-06 @ 19:08:25
Postat av: Ulla

Sari är väl inte världens vanligaste namn, men min syster heter Sari. Hoppas din Sari hittade det hon ville ha.

2008-03-06 @ 19:36:35
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Gabriella

Jo, du har ratt med privatlektionerna, men problemet ar att stallet jag rider i ar litet - det har bara tre ridskolehastar! Och de far bara ga 3h/6 dagar i veckan. Sa schemat ar smockfullt och de tar i princip inte emot nya elever. Sa det finns inte riktigt utrymme for extra undervisning pa ridskolehastarna. Men det positiva ar att vi i princip alltid bara ar 2 och da blir det ratt sa intensivt i alla fall. Men for att blir riktigt bra maste vi nog satsa pa en egen hast... om nagra ar.
Tack for alla tipsen, forresten!

2008-03-06 @ 21:58:33
URL: http://ibag.blogg.se
Postat av: Annsingen

Good Morning! Det är FREEEEDAG!

2008-03-07 @ 06:16:25
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback